18 mei 2018

Inloopavond herontwikkeling Rummerinkhof

Op 16 mei was er een inloopavond over de voorlopige plannen voor de onderwijshuisvesting aan de Rummerinkhof. De plannen hebben betrekking op de huisvesting voor de Brinkschool en de groei van de Peter Petersenschool.

De Brinkschool kampt vanwege groei met een ruimtetekort op de huidige locatie aan de Oude Brinkweg. Ook de Peter Petersenschool groeit als gevolg van de nieuwbouwwijk Harener Holt en heeft uitbreiding nodig. De gemeente Haren onderzoekt de mogelijkheden om de Brinkschool te verhuizen naar de locatie Rummerinkhof. Door beëindiging van de onderwijsactiviteiten van het Harens Lyceum is deze locatie beschikbaar voor een andere bestemming.

Mocht de Brinkschool verhuizen naar de Rummerinkhof, dan leidt dit, met de groei van de Peter Petersenschool, tot extra verkeer op de Rummerinkhof en aanpalende wegen en kruisingen.

Tijdens de inloopavond konden omwonenden en andere belangstellenden de voorlopige ideeën bekijken voor de inpassing van de Brinkschool en de uitbreiding van de PPS alsmede de mogelijkheden om het auto- en fietsverkeer voor het brengen en halen van kinderen af te wikkelen.

Als u de bijlage hieronder aanklikt, kunt u de plannen zien zoals deze op de informatieavond zijn gepresenteerd. U kunt uw suggesties voor de gepresenteerde plannen tot uiterlijk 29 mei a.s. kenbaar maken via gemeente@haren.nl.

De plannen zoals gepresenteerd op de rolbanners: https://www.haren.nl/document.php?m=91&fileid=63526&f=b48de47ae1bb5f2bed3bc69067077192&attachment=1&c=39703