10 mei 2018

MR-vacature ouderlid PPS

Binnen de Medezeggenschapsraad (MR) van VJN zijn wij op zoek naar een enthousiaste ouder die onze MR wil komen versterken. De datum van treding is per nieuw schooljaar 2018-2019.

De MR van VJN overlegt voor zowel ‘t Vlot als de Peter Petersen school (PPS). In de MR zitten afgevaardigden van ouders en leerkrachten van beide locaties.

Preview foto
De huidige samenstelling is:
  • Esther Flierman (Voorzitter, ouder  ‘t Vlot)
  • Janna Lanting (Secretaris, leerkracht PPS)
  • Gerda van de Berg (Leerkracht PPS)
  • Monika Buist (IB/RT ‘t Vlot)
  • Mirjam Oosterman (ouder PPS)
  • Marije Scheffer (ouder PPS)

Doordat de dochter van Mirjam het basisonderwijs gaat verlaten, komt er voor de PPS een vacature.

Wat zijn nu de verantwoordelijkheden van de MR ?

De MR heeft als taak relevante signalen van ouders en leerkrachten op te vangen en deze (pro)actief met directie en/of bestuur te bespreken. De MR is niet een individuele belangenbehartiger maar indien gesignaleerde zaken impact (kunnen) hebben op het onderwijs, zullen wij dit gevraagd of ongevraagd met het bestuur of directie delen en zo mogelijk meedenken over de oplossing. Zo heeft  de MR bijvoorbeeld in de afgelopen periode met de directie gesproken over de schooltijden en alle ontwikkelingen op het gebied van huisvesting op beide locaties.

De MR heeft formeel instemmingsrecht voor belangrijke onderdelen van het beleid. Daarnaast zijn er onderwerpen waarover wij adviesrecht hebben. De rechten en plichten van de MR zijn vastgelegd in de Wet op Medezeggenschap voor Scholen (WMS). De MR vergadert ongeveer 7 keer per jaar, afwisselend in Haren en Hoogezand.

De procedure

Kandidaten kunnen zich tot en met dinsdag 15 mei as. aanmelden bij  de secretaris van de MR (email: janna@jenaplanschool.nl). Rond 28 mei zullen de kandidaten worden voorgesteld aan alle ouders via De Brief (per mail). Maandag 4 juni krijgen alle oudste kinderen een brief mee naar huis waarin een stembiljet zit. Bij deze ons verzoek aan alle ouders om dit biljet die week in te leveren in de stembus die in de schoolhal zal staan. Op 9 juni worden de kandidaten geïnformeerd over de uitslag en in de week van 11 juni worden alle ouders geïnformeerd.

Wanneer je vragen hebt, kun je altijd contact opnemen met één van de leden op het schoolplein of per mail naar Esther (voorzitter email: estherflierman@gmail.com) of Janna (secretaris email: janna@jenaplanschool.nl).