07 september 2018

Afspraken rond halen en brengen

Met de start van een nieuw schooljaar en nieuwe schooltijden lijkt het ons goed om nog even een aantal oude en geactualiseerde afspraken met jullie te delen.
  • Vanaf 8.00 uur zijn ouders en kinderen welkom in school. Tot die tijd zijn de stamgroepleiders nog bezig met de voorbereidingen van de schooldag. Mocht je wat eerder op school zijn, dan het verzoek om buiten te wachten tot 8.00 uur.
  • Om 8.15 uur starten de kringen in de stamgroepen. De stamgroepdeur gaat dan dicht. Het is fijn als iedereen er dan is en ouders afscheid hebben genomen van de kinderen. Mocht je een keertje wat later zijn, laat je kind dan even op de gang wachten tot de leerkracht een seintje geeft. Zo kunnen we rustig de dag starten in de kring.

• Ouders blijven natuurlijk welkom om tussen 8.15 en 8.45 uur een kop koffie of thee te drinken in de hal van de school. Hiervoor staat een koffiemachine in de keuken. Vriendelijk verzoek om bij vertrek de kopjes e.d. in de vaatwasser in de keuken te zetten.
  • Ouder zijn van harte welkom bij vieringen en evenementen die plaatsvinden in de speelzaal. Verzoek om niet eerder dan 10 minuten voor aanvang de viering plaats te nemen in de hal.
  • Ouders zijn welkom om aan het eind van de schooldag hun kinderen in school op te wachten. We willen daarbij wel wijzen op de afspraak dat ouders in de centrale hal wachten….en dus niet in de gangen en bij de ramen van de stamgroepen (hoe verleidelijk ook)...
  • Kinderen van de middenbouw en bovenbouw trekken zelf hun jas (en eventueel schoenen) aan en voegen zich dan bij hun ouders in de hal. Uiteraard blijft het hierna voor ouders mogelijk om de stamgroepleider nog even aan te spreken voor een vraag of afspraak.
  • We zouden graag zien dat vanaf 14.00 uur de rust in de school terugkeert, zodat team (en eventueel derden) in alle rust de werkdag kunnen vervolgen.

Op deze wijze hopen we dat we als school, ondanks een forse groei van leerlingen, ouders en collega’s, zo welkom en toegankelijk mogelijk kunnen blijven. En daarnaast de rust in school te bewaren voor kinderen, ouders en team.