Kind-ouder Ondersteuner KCW

Kind-ouderondersteuner Kindcentrum Woldwijck

Mijn naam is Marlon Huisman, ik ben 35 jaar en ik ben sinds 1 juni werkzaam als kind-ouderondersteuner binnen kindcentrum Woldwijck. Dit houdt in dat ik bij het gehele kindcentrum betrokken en beschikbaar ben voor zowel de beide scholen als de opvang/BSO. Ik richt mij op de sociaal-emotionele ontwikkeling van het kind en alles wat ervoor nodig is om zo prettig mogelijk naar school te gaan. Gezien ik aanwezig ben op het kindcentrum zal ik jullie kind(eren) daar zien en leren kennen en op deze manier een verlengstuk zijn van de scholen en de opvang/BSO. Mijn ondersteuning kan onder schooltijd, maar ook daarbuiten op de BSO of thuis plaatsvinden. Zowel de kinderen zelf, jullie als ouders maar ook de leerkrachten kunnen bij mij terecht voor alles wat er speelt op sociaal-emotioneel gebied.

Nu is dit een groot begrip en begrijp ik heel goed dat dit ook veel vragen oproept, daarom enkele voorbeelden:

- 1-op-1 begeleiding van kinderen die net dat extraatje nodig hebben op dit sociaal-emotioneel gebied. Hierbij kun je denken aan het verkrijgen van meer zelfvertrouwen, meer grip op emoties krijgen of kunnen praten over wat ze dwars zit. Al deze onderwerpen kunnen op school spelen, maar bijvoorbeeld ook thuis of op de sportclub.

- Het begeleiden van kleine groepjes kinderen die in dezelfde situatie zitten, zoals bijvoorbeeld een scheiding van ouders, het verlies van een dierbare of het leren omgaan met tegenslagen.
- Ondersteuning van ouders bij opvoedvragen, waarbij gedacht kan worden aan het niet goed slapen of eten van je kind, het omgaan met bepaald gedrag of als ouders samen meer op 1 lijn komen. Daarnaast is het soms ook gewoon fijn om even te kunnen sparren met iemand of even je verhaal kwijt te kunnen. De ondersteuning kan zowel op school als thuis plaatsvinden.

Dit zijn een aantal praktische voorbeelden maar schroom niet als je twijfelt, alles is bespreekbaar. Uiteraard worden jullie als ouders op de hoogte gesteld mocht ik starten met de ondersteuning en zal ik jullie hierin betrekken.

Nog een stukje over mijzelf. Ik ben dus 35 jaar en woon sinds 4 jaar hier in het Noorden, wat me erg goed bevalt. Ik ben een open persoon met veel energie en enthousiasme die ook goed kan luisteren en graag met je meedenkt. De afgelopen 15 jaar heb ik veel ervaring opgedaan in het begeleiden van kinderen en hun ouders. In mijn vrije tijd volleybal ik en ben ik graag creatief bezig.

Mijn werkdagen zijn maandag t/m donderdag, spreek me gerust aan mocht je vragen hebben en daarnaast kun je ook altijd via de leerkracht of intern begeleider naar mij vragen.

Ik kijk er naar uit om te beginnen en jullie en jullie kinderen te mogen ontmoeten. Groetjes Marlon